My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Sunday 21 April 2013

Dah lama dah tak tulis

Entry ntah apa-apa aje yang aku tulis ni..
Lama dah tak menulis di blog ni..
Sebenarnya bukan tak ada masa..
Tapi malas saja nak tulis entry kat blog ni..
Entahla ada orang baca ke tak..
Tak sure..

Sekarang ni aku cuma nak melaksanakan misi aku je..
Tak de nak pikiaq apa dah..(Bahasa utara nampak..)
nak kumpul duit.. 
Firstly nak beli rumah.. hmmm..penting tu..
yang kedua sambung study master..
Dok pikiaq ni nak study kat mana..
USM or UUM..
Yang ketiga nak tunaikan UMRAH atau HAJI..
Yang lain-lain tu nak melancong..
Aku bukan lah anak orang kaya..
Tapi bercita-cita tinggi utk terus mengharungi hidup di muka bumi ini..

Walaupun kadang-kadang kehidupan ni beri tekanan sedikit..
Aku mesti harunginya juga..
Semua orang idami hidup yang sempurna..
Begitu jua dgn ku..
Jika ditakdirkan Allah..
Hadirkan seseorang yang boleh terimaku seadanya..
Dan boleh bimbing aku till JANNAH..
Jika ditakdirkan aku hidup sendiri..
Biarlah aku merasa nikmat kehidupan ini dgn baik..

Dan apa yang Allah  diaturkan utk ku..
Adalah yang terbaik untuk ku..
Aku tetap bersyukur..
Walaupun aku tak kaya raya..
Tapi kehidupanku lengkap..
Aku ada pakaian utk dipakai..
Aku ada kerja utk mencari rezeki..
Aku ada kereta utk bergerak sana sini..
Aku ada...apa-apa je lah..

Yang penting kehidupanku tak DAIF..
Aku tak idam hidup yang kaya raya..
Cukup lah aku hidup biasa-biasa..
Dan sentiasa ingat Allah..
Ada masa utk beribadat..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer