My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Wednesday 14 August 2013

My TrAVeLoG : BanDuNg JaKarTa - Part 2

Assalammualaikum..

Ni adalah sambungan daripada siri travelog Bandung Jakarta - Part 1 (Klik sini) Erin berada di Bandung selama 2 hari dan 3 hari di Jakarta. So, trip ni mengambil masa selama 5 hari 4 malam.. Waaa..lama tu..Tapi Enggak apa-apa sih.. Ongkos semuanya ditanggung beres.. hehe..

Gambar warung ditepi jalan di sekitar Bandar Bandung..View kat sini lebih kurang view yang ada di Malaysia kan.. Tapi Malaysia kini sedang menuju era baru.. Mungkin tak lama lagi..Dah tak ada warung-warung seperti di Indonesia ni..

Orang di sana..Nak mintak sedekah pun pakai redah kat jalan raya saja..Pantang hampiri lampu isyarat..Pasti ada yang datang meraih simpati.. Kadang-kadang rasa kasihan pun ada sebab mereka ni ada yang membawa anak kecil dalam kendongan..Berkendong anak kecil itu ke sana sini.

Sesampainya Erin di Bandar Bandung.. Tempat yang kami serbu dulu ialah rumah banglow membeli belah.. Haha.. Berlainan di Malaysia.. Kedai di sana jenis sebuah-sebuah.. Tak macam kedai di Malaysia yang berbentuk teres.. Mungkin di sana tanahnya besar...Lihat gambar Erin tu..Kat belakang tu tuala berwarna warni yang digulung seperti bunga.. Cantik kan.. Harga di kedai ni agak mahal juga..Tempat ekslusif la katakan..

Kalau dah ratu peace tu.. kat mana-mana pun tetap nak buat gaya peace dua jari.. Hehe Ni dirakamkan di hadapan kedai tersebut..

Hari kedua breakfast di hotel Gumilang Regency..Cantik bangat suasana dan bilik di Hotel ni.. Makanan pun enak-enak belaka..Bergambar bersama rakan-rakan setugas..Kak Kay dan Kak Nadiah

Bersama dengan Kak Martina..Pegawai IT ni.. :-)

Bergambar sekejap dekat monumen ni.. nampak unik je..Still di kawasan Hotel Gumilang tu lagi..

Oooo..Erin termenung laksana Tuan Puteri.. (Perasan sudah..)

Disebabkan kawasan hotel ni cantik sangat..Hampir setiap sudut Erin nak bergaya kan..

Wah.. Kat belakang Erin ada monkey lah..Nasib dia kena tambat.. Risau jugak tu..

Haha..Tembok ni pun dah jadi sasaran tempat Erin nak snap gambar..

Bersama Kak Uni dan Makcik Jamaliah..

Sebenarnya kami ni giat dok snap picture sebab tunggu bas yang nak bawa kami ke Tangkuban Perahu..Jom ikut Erin ke next entri tetang travelog Bandung Jakarta ni..

Bersambung..^_@

2 comments:

Mizz Aiza said...

seronoknya bergambar.. :D

Tetamu Istimewa said...

Permulaan perjalanan yang bermakna.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer