My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Friday 16 August 2013

My TrAVeLoG : BanDuNg JaKarTa - Part 6

Assalammualaikum..

Pengembaraanku di bumi Indonesia ini diteruskan lagi..Hari keempat berpijak di bumi Jakarta.. Kami di bawa ke Monumen yang menjadi kebanggaan rakyat di sana..Monumen obor..Tanda mercu kota raya tersebut..

Bangunan PERTAMINA yang berada di belakang Erin ni adalah salah sebuah syarikat minyak petrol.. Kalau di Malaysia, kita ada PETRONAS..

Haa.. ni lah monumen mercu tanda kota ni.. lambang obor.. Sesiapa yang datang ke kota ni.. Pasti akan bergambar di sini.. Jangan lepaskan peluang yer..

Wah.. that's obor di belakangku...Peace yaw..aw aw..

Gaya charlie Anger..Kami persembahkan.. Erin dan kak Salwa..

Tamanku Tamanmu Taman Kita.. Hehe.. maksudnya.. marilah kita jaga alam sekitar.. Di sanakan kuat sasteranya.. So, nak nasihat orang pun pakai kata-kata simbolik.. Kalau ada yang tak faham jugak.. Buang sampah merata-rata..petik bunga tak tentu hala.. Meh sini nak tarik telinga.. 

Bus ni lah yang kami naiki.. Bus Parawisata.. Maksudnya bas perlancongan.. Parawisata tu pelancong lah.. 

Tudia.. nak pi arah kot mana tu.. Signboard ada.. Tapi.. Whateverlah.. pemandu wisata dok ada.. suruh saja dia pandu arahnya..Tak begitu pak??

Hoi.. borong sakan nampak.. Dah nama pun perempuan shopping tak hingat dunia ler tu..Ni di Textile Center..Murah-murah kain kat sini.. Kalau beli sikit tu..Tak murah sangat..Kalau beli borong.. Wow..dapat harga superb..Jom jom..

Haaa.. Kereta ni pun nak bergambar jugak.. Tu nombor plat yang tak ada di Malaysia.. Hehe.. Of couse lah yer...

Selepas bershopping di Textile Center.. Kami bergerak pula ke Cempaka Mas.. Ni di atas pemintaan geng yang pernah mai shopping kat sini.. Adoi lah.. poket dah kopak ni.. Mau lagi shopping.. Berapa juta haa..duit depa ni tukaq.. Erin tukaq sikit saja..Tu pun dah shopping penuh tangan..Erin tak beli apa-apa pun kat sini.. Cuma window shopping saja..

Bersambung.. @_^

1 comment:

Tetamu Istimewa said...

Entah bila saya nak dapat ke sini pun tidak tahulah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer