My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Monday, 12 August 2013

Part 1 : MisTeRi SuRaT DaN BaNgLoW UsaNg

Assalammualaikum..

Hey guys..Dalam entri kali ini..Erin nak bawa U all ke alam imaginasi Puteri Airyn..U all suka cerita genre seram tak?? Seraaammmm...Wow..takut..fanatik atau fobia?? Hehehe..Kalau sebut je misteri atau seram.. Mulalah fikir yang bukan-bukan yer..Jom layan kisah seram ni 

MISTERI SURAT DAN BANGLOW USANG

BAIK-BAIK cerita yang aku dengar daripada bibir Pak Jabik belum tentu lagi kesahihannya. Beberapa askara yang tidak enak didengar menyebabkan aku cuba menilai semula apa yang telah diutarakan. Ternyata aku masih belum puas walaupun cerita itu disampaikan oleh seseorang yang pernah bekerja di situ suatu masa dahulu. Kadang kala cerita hanya diada-adakan sahaja. Menokok tambah menjadikan ia bukan cerita yang asal. Bijak manusia memanipulasikan jalan ceritanya adalah perkara lumrah.

Dari ruang jendela rumah Pak Jabik, dapat aku lihat dengan jelas akan Villa Anggerik. Biarpun ia kelihatan usang ditelan zaman, namun aku tahu ia tetap menyimpan suatu sejarah atau cerita yang mungkin tidak pernah diterjemahkan. Siapa yang mahu menyingkap segala yang ada pada Villa itu? Siapa,siapa dan siapa? Aku juga tertanya-tanya mengapa dan kenapa aku terpanggil untuk menghuraikan sesuatu yang mungkin akan membahayakan diriku sendiri. Tambahan pula aku adalah seorang wanita biasa dan bukan seorang ahli akeologi. Agak pelik juga aku rasakan.

Setelah menemu ramah Pak Jabik, aku meminta izin untuk menjelajah ke Villa tersebut. Namun pada wajah Pak Jabik seperti tidak merelakan aku untuk pergi ke situ. Perasaanku juga bercampur baur ketika itu. Aku juga berfikir apakah ini suatu tindakan rasional atau hanya sekadar mengikut kehendak hati. Apakah yang mendorong aku sehingga sampai ke sini? Segala illusi-illusi buruk cuba aku lenyapkan dari kotak fikiranku. Aku perlu bersikap positif seperti yang selalu diomongkan oleh Puan Rohaya. Kata-kata pensyarah yang seusia dengan ibuku menjadikan aku sentiasa yakin dengan tindakan yang aku lakukan. Kadang kala apa yang aku lakukan berisiko tinggi. Tetapi setiap cabaran itu merupakan suatu kepuasan buat diriku.

Fisha mencuit pehaku. Dia mengejit kedua-dua matanya memberi isyarat kepada aku supaya tidak bertanya bayank soalan lagi kepada lelaki separa abad itu. Haikal dan Rusdi hanya menuruti tindakan aku dan Fisha. Lantas aku mengangkat beg sandang dan menggalas beg kecil berisi kamera digital SLR kesayanganku dan aku juga memohon jasa baik Pak Jabik untuk sama-sam dengan kami ke Villa tersebut.

p/s : Eeee..Seram pulak dok mengarang cerita ni..Okaylah nanti Erin sambung lagi.. Bukan apa..Dah lewat malam ni.. Dok pulak sorang-sorang dalam bilik ni..K..Babai..U all jangan marah tau sebab Erin selalu je buat cerita bersambung..InsyaAllah memang ada sambunganya.. Esok siang hari tulis lagi.. Jeng-jeng...!!

5 comments:

Cik YuYu said...

bace pulak tgh2 mlm nih ... tggu smbungan die nnti ... hehe

S.K.A said...

he3..cmnelah klimaks dia ye :D nk thu gak ni seram ke x..

tenku butang said...

Selamat Hari Raya.. maaf zahir batin./. heee..

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

kisah benar ke ni erin? baru baca intro, rasa seram la pula..

Norhazlina Mohd. Zaki said...

Best citer nih...baca sambungan nya pulak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer

Google+ Followers