My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Monday 26 August 2013

Ni Ke Durian Kucing Tidoq?

Assalammualaikum..

Tadi time rehat Erin dan officemate yang Erin panggil Kak Jah..Keluar jalan-jalan di sekitar pekan Alor Setar..Kak Jah ajak Erin teman dia ke Tabung Haji.. kemudian kami menyusur ke Pekan Rabu.. Pergi Pekan Rabu tu sebab nak beli Budu.. (Mesti you all hairankan..Hari ni hari Isnin..Tapi kami pergi Pekan Rabu..Sebenarnya nama pasar tu memang Pekan Rabu..Walaupun ia dibuka pada setiap hari bukan tertakluk kepada hari Rabu sahaja yer..Jangan salah faham..)

Turun je dari tangga Pekan Rabu.. Ternampak pulak goreng cempedak..Alamak..langkah memang tak bergerak dah bila terhidu bau goreng cempedak tu.. So, RM3 sudah terbang gara-gara goreng cempedak punya pasal..(Semalam baru bedal 2 biji cempedak yang dibeli di Pasar Malam Mergong..Hari ni makan goreng cempedak pulak dah..)

Erin : Kak Jah tunggu sat naa..Erin nak beli goreng cempedak..

Kak Jah : Okay..

Selepas beli goreng cempedak tu..

Erin : Kak Jah suka makan cempedak dak?

Kak Jah : Uhh..Tak larat nak makan dah aih.. Kak Jah ada dusun.. Masa bulan posa ri tu dok makan banyak dah.. Ni pun kat rumah still ada lagi setengah biji..Tapi yang tu Kak Jah beli lah..

Erin : Ooh bestnya ada dusun sendiri..Durian ada tak?

Kak Jah : Durian pun ada..Tapi tak banyak sangatlah..

Erin : Kak Jah.. Hari tu kan, Erin dengar kawan abah sembang bab durian..Pastu sebut durian kucing tidoq..Lagu mana tu durian kucing tidoq.. Pelik jugak bunyinya kan..

Kak Jah : Laa.. Durian kucing tidoq tu ialah durian yang dalam satu pangsa hanya ada seulas saja.. Kira bentuk dia macam kucing dok tidoq lah..

Erin : Oohhh..Macam tu..

Dalam hati dok tanya betul ka?? Tapi ada relevannya juga kata-kata Kak Jah tu..Kalau you all ada cerita pasal durian ni.. Boleh lah kita kongsi cerita yer.. Durian adalah buah kegemaran Erin.. Erin biasa makan durian yang isinya rasa lembut macam ais krim.. Sedap sungguh..Sehingga menjilat jari tangan..

Macam ni ke rupa durian kucing tidoq tu??

Sekian.. TQ sudi baca entry ni dan tinggalkan komen
Berkongsi pendapat itu kan amalan yang bagus..
Sharing is caring yer

5 comments:

Tetamu Istimewa said...

Tengok pun dah sedap. Belum makan lagi tu. Teliur dibuatnya.

Unknown said...

kucing tido pun ye jugak... tapi cempedak tido belum pernah jumpa lagi.. hehehhe

Fais-SKA said...

sedapnya tgok gmbar durian 2 =) kuning betol isinya..hu3 peminat budu ke?? sy suka ikan pekasam kt kedah he3..

Unknown said...

Ikan pekasam memang sedap.. tapi kena gaya orang yang membuatnya jugak.. dan ikan tu mesti segar dan bersih serta nasinya juga bersi.. Baru kualiti ikan pekasam tu..

Mizz Aiza said...

ramai orang suka makan kucing tidur tu erin.. aiza kalau durian fresh makan, tapi kalau tempoyak tak suka makan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer