My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Saturday, 22 June 2013

HiLaNgKaN HiTaM PaDa LuTuT

Assalammualaikum..Hey Guys

Malam-malam ni tak da apa nak cerita kan.. So, Erin bagi petua nak tak??
Alah petua kecantikan..Haa..mesti U all suka kan.. Expecially yang girl-girl ni..

Okay sekarang ni cuba selak kain or seluar U all.. (aish bukan Erin nak cakap lucah..cuma nak suruh tengok lutut masing-masing je)


Hitam dan kasar tak?? Ha.. tu ada yang dok angguk-angguk kepala tu..Okay U all jangan cedih-cedih k..Di sini Erin akan bagi petua macam mana nak hilangkan kekasaran atau kehitaman pada lutut U all tu..



Cara-caranya ialah :

Sediakan beberapa helai daun sirih

Letakkan sedikit kapur dan minyak zaitun pada sirih tu..

Kemudian gosokkan pada lutut atau siku selama beberapa minit

Amalkan selalu sehingga bahagian yang gelap itu mula pudar dancerah..

Ha..mudah je kan petuannya.. @_@

KuLiT CaNTiK DaRi DaLaM

Assalammualaikum.. Hey Guys..Tak tidur lagi ek??

Kalau tak ngantuk lagi meh kita baca apa yang Erin nak tulis ni..

(Jom scroll ke bawah)

Tajuk entri malam ni tentang bagaimana nak jaga kecantikan dalaman..Okay..yang wanita-wanita sekelian..Pasti U all idamkan kecantikan diri, right? Samalah macam Erin.. Hari-hari asyik fikir nak cantik dan cantik..Amalkan pelbagai petua..(Tapi nak pi Gym malas jugak..Ish,ish..)


Petuanya adalah :

U all sediakan 2 inci kunyit hidup, 1 sudu madu lebah asli, 1 biji telur ayam kampung, 1/2 air panas. Then cara-caranya ialah U all parutkan kunyit dan masukkan ke dalam air panas. Tambahkan telur ayam kampung dengan madu lebah tadi. Gaul sebati kesemuanya. U all kena amalkan minum 3 hari sekali. (Selang 3 hari)..

Khasiatnya ialah :

Ia dapat menghaluskan kulit, membantu menghindarkan masalah jerawat dan mengekalkan tenaga yang diperlukan oleh tubuh badan...

Friday, 21 June 2013

Bahaya Buahan Import

Assalammualaikum...Hey Guys..

Okay nak story kat U all apa yang Erin baca ni..

I know..ramai diantara kita memang suka makan buah-buahan kan..
Tambah-tambah U all ni yang boleh dikategorikan sebagai high taste gituu..
Setakat buah-buahan tempat ni U all tak pandang lah kan..(Hehehe..aku pun sama jer)

Tadi semasa dok baring-baring atas katil..Golek sana ..Golek sini..Sambil baca buku tentang makanan dan kesihtan..Tetiba terbaca satu info ni.. Mak ai.. Takut eden..Tajuknya BAHAN KIMIA TOKSIK DALAM BUAHAN IMPORT..Tu lah U all bangga sangatlah dengan Epal, Oren, Pear, Strawberry, Avocado, Lemon dan so on..Then U all tak tau..Buah-buahan itu telah disembur dengan pelbagai racun before dieksport ke sini..(Eksport tu maksud negara lain lah yang hantar buah-buah tu.. kang salah faham lak.. Bila sampai sini dinamakan buahan import lah..)
 Epal

 Manggo

 Orange

Strawberry

Okay-okay I taip sikit apa yang I baca ni yer..

Tahukah anda ceri disembur dengan racun makhluk perosak sehingga 7 kali sebelum dieksport? Lemon pula disembur, antara dengan 2,4-D (Komponen utama toksin yang digunakan untuk membersihkan hutan dalam Perang Vietnam) Haaa?? Betul ke ni...

Hakikatnya, apabila anda menjamah epal, oren , pisang, mangga dan buah-buahan lain yang kelihatan tiada cacat celanya, anda turut memakan sejumlah bahan kimia yang boleh menyebabkan kanser..(Waaa...takutnya kena kanser)

Bahan-bahan kimia khusus, yang digelar pati penambah warna, juga mungkin digunakan untuk mewarnakan buah-buahan dan ia disembur atau direndam dalam pelbagai pencuci kimia untuk menghilangkan kotoran dan kulat.

Okay..Any way..if U all nak makan buah-buahan import ni.. make sure basuh sesucinya kulit buah tersebut then kupas kulit..Kulit jangan dimakan pulak yer..

Sekian
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer