My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Monday 24 June 2013

HiLaNGkAN BaU KaKi

Assalammualaikum..Hey guys..

Before Erin Sleep..Erin nak bagi petua lagi ni..
Ish..Ish.. banyak betul petua kau ye kak..Ye lah..Dah orang nyebutnye sharing is caring..So, apa lagi..share je lah apa yang patut.. Ini bukannya omong kosong..tapi nak bagi tips or petua..Berguna tau..

Sebut pasal kaki berbau...Eeeeeuuuuu....mucuk lah..kerana peluh la kaki ni berbau..Nak kata bau macam belacan pun tak..bau macam udang kering pun tak.. Hmm..baunyer boleh tahan la..Eeeeeuuuu....

Si A : Apa mucuk-mucuk ni.. kau makan belacan ek??
Si B : Ni ha..kaki aku berkuap sebab pakai kasut bertutup...

(eeeee.....Kasi tutup itu hidung)

So, bila ada yang cakap macam tu kat U all.. Action perlu diambil..Jangan biarkan bau kaki U all tu mengganggu sistem pernafasan orang lain.. Kang ada yang kena sesak nafas kot..Tak pepasal CPR diperlukan ye idak?

Okay...Firstly U all sediakan sebesen air suam, Then masukkan segenggam asam jawa dan dua sudu garam. Gaulkan dalam sebesen air suam tadi. Rendam kaki selama 30 minit..Sambil tu, gosokkan asam jawa pada jari kaki, tumit dan tapak kaki.

Petua ni selain menghilangkan masalah bau, ia juga membantu menanggalkan sel kulit mati, masalah kulit gatal dan menjadikan kulit lebih halus dan lembut.

1 comment:

nora razalli said...

bau kaki mmg benda yg memalukan sama macam bau badan
boleh try produk odor-X
multipurpose deodorant spray
boleh lihat sini
https://www.facebook.com/pages/Pewangi-Ajaib-Odor-X/336781856486607


wassup if nak sample nk buat review .tq :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer