My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Sunday 9 June 2013

Segelas Kasih (3)

Hari ini Datuk Saiful Bahrin datang awal ke pejabatnya bersama seorang gadis yang cantik serta elegant. Mata-mata staff lelaki di pejabat itu tidak lengkang dari memandang wajah gadis tersebut. Gadis itu mengikut langkah Datuk Saiful menuju ke bilik pejabatnya.

"Well..Fifi..hari ni first day Fifi di office ni..Papa harap Fifi dapat menjalankan tugas dengan baik..No more manja-manja ye.. You must be remember..This is my office..bukan di rumah..."

"Ye lah papa.. Fifi faham..Tapi kan paa..Mana office Fifi..Tak kan Fifi nak kena duduk kat luar tu dengan staff-staff yang lain?" Tanya Fiona dalam nada manja kepada Datuk Saiful.

Datuk Saiful menekan intercom kemudian dia mengarahkan Setiausahanya membawa Fiona ke bilik bersebelahan dengan pejabatnya. Wanita itu mengikut arahan yang diarahkan.

"Ni bilik kerja Cik Fiona.." Sambil Setiausaha itu membuka pintu bilik tersebut.

"What your name?" Sambil jari telunjuk kanannya menunjuk ke arah dada Setiausaha tersebut.

"Saya  Fatin.." Sofihana memberitahu namanya kepada gadis tersebut.

"Fatin je ke?" Perli Fiona.

"Fatin Sofihana Binti Fakrul" Dia memberitahu nama penuhnya.

"By the way..You kena panggil I.. Miss Fifi.." Sambil membuat lagak seperti menghalau Sofihana dengan tanyannya.

Sofihana memahami isyarat itu lalu dia beredar meninggalkan Fiona bersendirian di dalam bilik pejabat tersebut.

'Fatin Sofihana.. Nama sedap..rupa pun cantik..patutlah papa jarang balik ke rumah..Ada skandal ke?' Tiba-tiba hatinya bermonolong..berprangsangka itu kan tidak baik.. Aahhh..peduli apa dia.. Bisiklan syaitan itu lah yang membuatkan hatinya menjadi busuk.

***
From Puteri Airyn


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer