My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Sunday 15 September 2013

Destinasi : Jerai Hill Regency

Assalammualaikum...

Hai you all.. kali ni Erin nak bawa you all jalan-jalan kat Jerai Hill Resort.. Tapi jejalan dalam blog Erin je lah ye.. Eden tak mampu nak buat trip untuk you all.. Hehehe..


Sebenarnya gambar ni dah lama tertimbus di dalam geleri handphone Erin yang tak canggih ni.. Hehe.. Qodek punya Qodek..Terjumpa semua gambar-gambar ni.. So, apa lagi idea mulalah menterjah mindaku ini untuk dipaparkan segala memori ke blog puteriairyn ni..Gambar katil tu cantik tak?? Tersusun kemas je kan..Satu chalet adalah untuk dua orang..Time ni Erin datang untuk berkursus..Yelah kerja di bawah Setiausaha Kerajaan Negeri Kedah kan.. Kursus pun class gituuu..



Bilik air yang menakjubkan.. Cantiknya.. Rasa macam nak mandi selalu je..Lihat kat bawah tu ada batu-batu kecil..Cermin pun besar dekat sinki tu..


Hehe.. Malam-malam sejuk tau atas gunung ni.. Erin pakai stokin yang berjari tu.. Hehe.. Baju tidur telah disediakan oleh pihak Resort..Just sarungkan je ke badan bila time nak tidur

Amacam?? Cantik tak pemandangan di Gunung Jerai ni?? Bikin hati tenang saja. You all nak tahu tak, Gunung Jerai ni terletak di dserah antara Kuala Muda dan Yan. Tinggi Gunung Jerai ni ialah 2,107 Meter. Ada dua cara untuk sampai ke Resort ni. Pertama menaiki kenderaan seperti van dan kereta.. yang kedua ialah dengan berjalan kaki.. Lambat jugak lah nak sampai kalau berjalan kaki.. Mahu 5 jam atau 6 jam..Bas tak boleh daki ye Gunung ni sebab banyak selekoh.. Karang tak pepasal jatuh gaung..


Ni pulak model yang tak diiktiraf..Possing sakan.. Hehe.. Tapi bangunan kat belakang tu cantikkan??


Dari atas Gunung Jerai ni, you all boleh nampak pemandangan sekitar daerah di Negeri Kedah ni.. View yang sangat cantik hanya terdapat di Gunung Jerai saja..



Cuaca yang suram dan sejuk mampu membangkitkan suasana yang begitu mengusik jiwa..Masih ingatkah kita tentang mitos asal usul Gunung Jerai ni yang dikaitkan dengan Merong Mahawangsa? Di Gunung ini telah dikhabarkan bahawa terdamparnya kapal milik Merong Mahawangsa. Sepihan kapal itu menjadi batu besar yang di beri nama 'Batu Kapal'. Erin sendiri pernah melihat Batu Kapal ni. Bila diketuk batu itu ternyata seperti mengetuk gong kerana mungkin isinya kosong. Kenapa Kapal Merong tu jadi batu? Ni semua angkara Sang Kelembai..You all mesti tahukan cerita tentang kuasa Sang Kelembai ni.. Asal menegur terus yang ditegurnya itu menjadi batu..



Kalau datang ke Gunung Jerai ni.. You all tak perlu risau sebab banyak pakir kenderaan disediakan. Jika guna kenderaan sendiri, make sure breknya berfungsi dengan baik yer.. Risau nanti naiknya okay.. Turunnya enggak bisa pula.. Hehe..


Siap ada taman untuk beriadah lagi di sini..Bunga-bungaan di atas Gunung Jerai ni tak payah cakaplah.. Memang teruja mata yang memandang. Tapi jangan dipetik sesuka hati yer..


Okay ini pula tempat penginapan yang berbentuk apartment..So, boleh pilih nak yang berbentuk chalet atau apartment. Terpulang kepada citarasa masing-masing.. Cuma harga Erin tak tahu sebab tak sempat nak grap flyers tentang Resort ni.. Ye lah ongkosnya semuanya pihak kantor yang bayar.. Erin pergi menginap saja..


Ni adalah jalan menuju ke Restoran yang ada di Resort ni.. Jangan tak tau Resort ni dilengkapi dengan cyber cafe dan juga tempat family snoker yang terbuka.. Haa.., mainlah you all sampai lebam yer..Okaylah setakat itu saja yang mampu Erin ceritakan dalam paparan entri kali ni..tentang Gunung Jerai ni.. Kalau ke Kedah jangan lupa datang ke sini ya..!!



4 comments:

Pha Is said...

waa.. permandangan pun cantik... x pernah sampai lagi kat gunung jerai tu...

Tetamu Istimewa said...

Cantik. Tak pernah pergi lagi walaupun duduk Kedah.

aswadz said...

aku duduk je kat kulim. tp x pernah naek lg gunung jerai nih. teringin lak nak gi lps nih.

Mizz Aiza said...

menarik.. cantik sangat pemandangan kat sana.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer