My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Monday 17 June 2013

TiPs FoR TRaVeL

Assalammualaikum..
Wah.. malam-malam buta ni buat entari tajuk TiPs FoR TRaVeL lah pulak...
Kepingin sangat dah Cik Erin ni nak berjalan lah tu..

Okay..sedikit sebanyak nak bagi petua travel dekat U all sekelian..

Mula-mula..U all kenalah rancang atau plan tempat mana yang U all nak pergi..Make sure tengok pada baget U all lah.. Jangan lah ada RM100.. U all berangan nak pi Paris.. Memang jadi Fairy Tales lah kan..Kalau setakat seratus.. Erin suggest U all pergi Tesco je.. Hehehe..
(Okay gurau jer)

Tudia aih..Gambaq ni sengaja diperbesarkan agar U all boleh tengok dengan jelas..
So, bergantung kepada baget..U all boleh choose place yang mana yang U all nak pi melancong..
Yang kedua..Packing pakaian U all tu secukupnya.. Bimbang nanti pakaian yang dibawa tak cukup atau terlebih cukup pulak kan..Kalau bawa sikit pakaian..Masalah jugak.. Asyik pakai pakaian yang sama sampai busuk.. Bukan setakat orang sekeliling je pening.. Lalat pun boleh pitam tau..Kalau terlebih bawa pakaian pulak..Badan U all jugak akan lenguh..Nak pi tiga hari dua malam je.. Tapi bawa pakaian macam nak pi sepuluh hari.. Memang tak patutlah kan..

 Kalau U all ni nak travel ke Luar Negara..Make sure buku merah ni di bawa bersama okay.. Kalau tak bawak..U all akan terkandaslah di Lapangan Terbang atau di Terminal Kapal Laut.. Eh, ada lagi ek orang travel ke Luar Negara guna jalan laut? Whatever.. hehe


Kalau place yang U all nak pi tu kena melangkaui lautan.. Transport yang famous ialah kapal terbang lah kan..Wow mesti best dapat naik kapal terbang kan.. Erin pun dah lama tak fly.. cewah..Bagi yang mabuk dan gayat..jangan lupa bawa ubat muntah atau sebagainya.


Jika U all first time pi melancong ke tempat tu..Jangan lupa cari Peta..Penting jugak tu..


Hmm.. Okay lah setakat itu saja tips yang boleh Erin bagi kat U all tentang travel ni.. @_^
Thank you eh coz sudi baca.. Hehehe..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer