My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Wednesday 17 July 2013

SaJaK : MeNCaRi CiNTa YaNg PerGi


Cinta mekar di lapangan sawah nan hijau..
Cinta juga pergi di lapangan sawah ini..
Tempat aku menyemai cinta..
Tempat aku kehilangan cinta..

Cinta yang indah itu tercipta 
Bukan mekar selamanya
Aku yang ketandusan cinta yang lama
Kerana pergi ia tanpa berita

Aku menggenggam tanah sawah yang peroi
Air mata terus menitis
Hancur lebur hati diruntun pilu..
Kerana aku kehilangan cinta

Mampukah cinta itu kembali?
Benarkah cinta itu masih ada lagi?
Aku bermonolog sendiri..
Dalam mencari cinta abadi..

Akhirnya aku melakarkan puisi
Demi aku mencari cinta yang hakiki..
Biarpun telah lama ia hilang dalam diri..
Aku masih mencari dan akan terus mencari

1 comment:

norhasnizakhalid said...

nice............. lama jugak mama tak berpuisi ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer