My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Monday 23 September 2013

Berita : AES Bantu Pantau jenayah


Sabak Bernam: Polis akan menggunakan kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang dipasang di seluruh negara untuk mengesan dan menangani kegiatan jenayah.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, berkata kedudukan kamera AES yang ditempatkan di beberapa lokasi strategik termasuk di lampu isyarat persimpangan, boleh digunakan untuk mengesan kegiatan jenayah. 

“Polis akan menggunakan kamera AES yang dipasang di jalan dan lebuh raya tertentu untuk mengesan jenayah,” katanya selepas merasmikan Program Kesedaran Jenayah Amanita Peringkat Kontinjen Selangor, di sini semalam. 


Beliau berkata demikian sebagai mengulas peranan pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam pengurusan dan penguatkuasaan AES yang kini diserahkan kepada PDRM.

Khalid berkata, polis yakin kemudahan itu dapat membantu usaha membasmi pelbagai jenayah terutama dalam mengukuhkan Operasi Cantas (Ops Cantas) membabitkan kumpulan kongsi gelap.

10,000 ditahan

“Tikus (penjenayah) mungkin lupakan jerat, tetapi jerat tidak pernah lupakan tikus,” katanya mengulas mengenai operasi berkenaan yang menyaksikan lebih 10,000 orang ditahan. 

Terdahulu ketika merasmikan program Amanita atau ‘Peace Lady’, beliau berkata, anggota Amanita akan menjelajah ke kampung baru seluruh negara untuk memberi penerangan mengenai bentuk bantuan yang boleh diberikan dalam memerangi pelbagai jenayah.


P/S : Bawa kenderaan laju-laju pun merupakan jenayah juga.. Jika berlaku kemalangan..tambahan mengorbankan nyawa.. Tu dah kira macam membunuh.. Maka berhati-hatilah ketika memandu.. Pilihan ditangan kita..Mahu yang kebaikan atau keburukan??

Sumber : BH 23 Sept 2013

1 comment:

Akupenghibur.com said...

betul tu, ada baiknya juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer