My LuvLy Followers

Status Terkini :

Hai sahabat blogger sekelian.. Erin nak perkenalkan blog kawan Erin.. jom jadi follower kak ni.. http://daripenaseorangummi.blogspot.com


Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Monday, 18 February 2013

Lebih Baik Berdiam

Aku lebih suka bersikap pasif jika di pejabat atau dimana sahaja.. Kecuali jika sesuatu itu aku rasakan perlu diberitahu atau aku akan bercakap dengan orang yang aku rasakan dia jenis yang aku boleh percaya dan membuatkan hatiku berasa tenang.. 

Aku merasakan menbuang masa jika bercakap dengan orang yang nothing bagi aku..Sikap aku sekarang ini lebih tegas.. Aku tidak mahu ada anasir yang bisa merosakan hati aku waima diamana jua aku berada.. Aku lebih sayangkan hati aku dan aku mahu membersihkannya dan menyucikannya dengan perkara yang elok saja...Jika ada yang omong buruk tentang aku.. 

Aku ignoe kan saja kerana mereka tidak tahu menghargai diri mereka dan hati mereka. Aku tahu diriku bukan sesempurna mana memang aku hamba yang hina..Sebolehnya aku mahu mencari segenap kebaikan agar diriku sentiasa terpelihara mengikut apa yang telah disyariatkan oleh Islam. 

Pepatah ada mengatakan berdiam itu bukan bermakna kita kalah.. Tetapi membenarkan diri seseorang yang tiada nilainya beromongan kosong sendirian nya..Bukan kita mahu terus dia alpa dengan pandanganya tetapi.. Seorang yang cerdik akalnya tidak akan berlawan atau berdebat dengan seorang yang bodoh...Kerana makin lama akan merosakkan pula hati kita..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer

Google+ Followers