My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Saturday 1 June 2013

TaKoYaKi

Assalammualaikum..
Hari ni aku ada banyak sangat undangan kenduri perkahwinan..
So Before that, aku nak buat entri dulu kat blog ni..
All of u pernah tak dengar nama makanan ni..TAKOYAKI..
Haa.. ada yang biasa dah makan mesti tau macam mana rasa Takoyaki ni kan..
Kat Alor Setar ni pun ada.. 
Tapi tak lah sesedap yang aku makan dekat TESCO Senawang Negeri Sembilan
dan di Plaza Low Yat di KL..
Okay now aku upload pictures tentang Takoyaki ni yer..
(Takoyaki sejenis makanan Jepun)
Sila rujuk info di bawah ni yer..
Takoyaki
Takoyaki is a ball-shaped Japanese snack made of a wheat flour-based batter and cooked in a special takoyaki pan. It is typically filled with minced or diced octopus, tempura scraps, pickled ginger, and green onion. infomation by : Wikipedia
 Aku siap beli 2 kotak lagi.. Satu Octopus (Sotong kurita)
Lagi satu kotak tu Prawn (Udang)
Picture Takoyaki ni hak cipta terpelihara ye..No copy.. hehehe.. :-)

1 comment:

Anonymous said...

salam...kt area a.star ada jual kt mna awk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer