My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Monday 24 August 2015

My New Iriz 1.6 Executive With CVT

Assalammualaikum
Hai you all..Have a nice day ya..!!



Baru-baru ni Erin tukar kereta..sebenarnya semua ini tak terduga..
Dah lama Erin minat kereta ni..tapi Erin rasa harga dia macam Erin tak mampu milik..Lepas tu Erin try view Axia.. Nice jugak.. Harga pun tak mahal sangat..
Then decide nak beli Axia yang advance..

Tapi dalam tak terjangka.. Ada rebet untuk Iriz..Zero downpayment..Rebet raya RM5K..Erin trade in viva tu..then tambah lagi downpayment RM5K lagi..So downpayment plus rebet jadi RM10K..

ALHAMDULILLAH kuasa Allah SWT segalanya mungkin...Thank You Allah SWT di atas rezeki Mu.. Thank you my parent n my family yang support Erin..Kepada sahabat..kawan-kawan dan kenalan..kamu juga terbaik dalam hidup Erin..

Bagi pendapat Erin kereta Malaysia pun setaraf kereta import dah sekarang ni..Erin kagum dengan teknologi kita.. Tengok Proton Iriz pun Erin dah terpegun.. Tak sangka ianya sangat hebat.. Diikhtiraf 5 bintang pulak tu..Ada GPS..mudah untuk kita explore tempat yang kita tak biasa pergi..

..Blutooth handphone..just connection blutooth handphone ke kereta..then sesiapa call dah boleh jawab dengan tekan butang yang ada di stereng kereta.. mudahkan..butang volume radio juga di stereng kereta..Model yang Erin pakai ni 1.6 executive CVT..nak ambil yang model premium macam mahal sikit RM64K..So decide ambil yang ni je RM56K.. ok lah dengan gaji Erin yang tak berapa nak banyak ni kan.. hehe..

Baru 2 minggu Erin pakai Iriz ni.. dah explore ke UUM..Sebab Erin jadi Pegawai Teknikal untuk sukan MAKSPEN 2015..Then yang terbaru Erin dan family pergi ke Penang dengan Iriz ni.. Memang best drive kat highway..laju dan tak bergoyang..Rasa berat dan best.. Pastu tak sedar dah tekan minyak sampai 120 km/ jam..Ops..terlebih sudah..nanti kena speed trap..padan muka..hehe..


Hehe..sorry la kereta ni belemoih sikit sebab on the way nak ke jetti ferri tu ada lopak air becak..Erin dah terlanda..so bermandi selut la my Iriz tu..huhu

Jangan tak percaya yer.. the whole perjaanan ke Penang Erin yang drive sendiri..Paling scary bila nak naik ke car park di Gurney Plaza..MasyaAllah..pusing-pusing sampai ke atas..Tapi abah suruh Erin cekal dan naik juga ke car park tu..

Akhirnya berjaya juga.. Rasa puas hati dapat bawa family jalan-jalan round Penang..Parent dan adik happy.. Erin pun seronok..

SEKIAN ENTRI UNTUK HARI NI..
TQ SEBAB SUDI BACA.. LOVE YOU ALL..MUAH3

4 comments:

PeRdU cINta said...

Alhamdulillah tahniah..jaga elok2..sampai masa hantar service.

Mirza Rohizat said...

seronok dgr ^ ^
rezeki Allah sentiasa ada :)

Unknown said...

Betul tu Mirza..Rezeki Allah ni sangat luas..

arysha_fayyadh said...

Assalam erin,
tahniah2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer