My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Wednesday 30 October 2013

Tak Sekepala Tapi Suka

Assalammualaikum..

"Awak walaupun kita ni selalu gaduh-gaduh dan bertengkar.. Tapi saya rasa macam saya dah..." Kata-kata Idham termati di situ.

"Woit apa yang kau cakap ni? Berangan eh." K-on sedia menolak Idham ke belakang. Hampir terjatuh ke longkang tubuh lelaki itu. Dia terkesima dengan tindakan K-on. Betul-betul brutal minah ni.

*****

Di persimpangan ke bilik kuliah, Idham cuba menahan Dina dan Amirah.

"Stop,stop.." Jerit Idham..

"Kau ni apa pasal pula sekat-menyekat kitaorang tengah jalan ni?" Soal Dina. Amirah pula hanya buat muka hairan apabila disekat oleh Idham.

"Korang berdua boleh tolong aku tak?" Sambil dia mencari-cari sesuatu di dalam beg sandangnya.

"Tolong apa? Penting sangat ke Ham? Kitaorang dah lambat ke kelas ni.." Amirah mula bersuara.

"Haa..Aku ada benda nak bagi kat K-on ni..Kalau boleh tolonglah sampaikan benda ni pada K-on?, janganlah korang menular pula ke lempar ke apa yang aku amanahkan ni." Sambil dia menghulurkan sampul surat berwarna coklat itu kepada Dina. Dina menyambut sampul itu dan merasainya.

"Apa benda yang keras sangat dalam sampul ni..Macam CD je.."

"Alah.. Bagi je kat K-on..Dia tu keras kepala sangatlah.. Kalau dia tu jadi awek aku bagus jugak kan..Aku boleh kasi dia lembut sikit ala-ala perempuan melayu terakhir gitu.."

"K lah Ham..Kita orang nak cepat ni..Ngada-ngadalah kau ni.." Dina dan Amirah meninggalkan Idham kerana kelas ekonomi akan bermula beberapa minit lagi. Sebelum kena marah dengan pensyarah, baik mereka segera ke kuliah tersebut.

*****

Di bilik asrama puteri...

"K-on..Tadi ada orang bagi ni kat kau..Benda apa entah..Aku tak berani pulak nak buka sebab dia cakap ni amanah.." Dina menyerahkan sampul itu kepada K-on.

"Amender lah ni.. Macam CD je.." K-on mengoyak sampul tersebut. Ternyata betullah sangkaannya yang kandungan sampul itu ialah sekeping CD.

"Entah-entah CD filem lucah kot." Dina cuba membuat andaian terhadap CD yang diberikan oleh Idham kepada K-on.

"Err..perlu ke aku lihat isinya beb?" K-on pun teragak-agak untuk memasang CD berkenaan. Risau dirinya dikenakan.

"Sebelum tu aku nak tahu siapa yang kirim benda alah ni?" Soal K-on kepada Dina.

"Dia cakap rahsia..Tapi bila kau dah pasang CD tu, dia cakap aku boleh bagi tahu siapa dia kat kau.."

"Okay aku pasang dulu CD ni yer.." Lalu K-on memasukan CD berkenaan ke dalam hard disk laptopnya.




Sesudah mendengar apa yang terkandung di dalam CD tersebut..K-on termenung seketika..Kemudian dia ketawa..Kah,kah,kah.. "Siapa yang jiwang lebih ni bagi kat aku lagu macam ni.. Memang tak boleh blah lah.."

"Id..Idham.." Jawab Dina teragak-agak..

"Tapi lagu tu best juga kan.?" Dina menyoal K-on yang sedari tadi asyik nak gelak saja selepas mendengar lagu tu..

"Lagu tu sweet..Tapi tak mungkin mamat poyos tu boleh suka kat aku..Patutlah dia sanggup joint kelas tekwandoo tu walaupun kaki dia tu kepak tak habis.. Bila dia kick saja, aku tengok dah serupa itik nila nak sudu beras je.. Hahaha.." Bukan main mengekek ketawa K-on..

Sekian.. Cerita ni tak ada sambungan tau.. sebab cerita ni base kepada lagu tu saja.. Okaylah you all.. Selamat mendengar yer..!!

8 comments:

Mizz Aiza said...

pandai erin menulis cerita berdasarkan lagu.. kreatif betul..

Zayani Zulkiffli said...

Best la. :)

Nora Karim said...

wah ada skill menulis ni... :D

Tetamu Istimewa said...

Kali ni dah bagitau awal-awal ye, tak ada sambungan.

Unknown said...

Hehe.. Sebab Kak Erin ni bila dah buat separuh cerita akan rasa malas nak create jalan cerita seterusnya.. :-) Rasanya diri ini belum serius ke arah bidang penulisan.. Kak Erin rasa kagum dengan cikgu Helmi yang dapat bahagikan masa untuk menulis cerpen dan sebagainya..

Anonymous said...

Pasni bley produce bukula yea Akak... (^_^)

Unknown said...

hmmm... bagus la kamu ni... ade lagu.. ade shj ceritanya..

Fais-SKA said...

he3..terbaik =) igt nk juga thu kesudahan diorang tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer