My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Monday 6 July 2015

Suara HatiKu

Assalammualaikum..

Salam Ramadhan You All's


Hari ni Erin rasa segar sedikit.. Mungkin ketenangan ini datang dari baca al-Quran.. So nak tenang bacalah ia selalu.. In Sha Allah segalanya akan ok.. Hati yang gundah gulana akan segera gembira kembali..Kadang-kadang Erin berbicara sendiri.. "Erin apa yang Erin fikirkan?? Apa yang Erin takutkan?? Adakah Erin tak percaya akan diri Erin sendiri.." Hati memujuk.. Yang pasti hati Erin terlalu lembut untuk menerima segalanya.. 

Erin lebih menggunakan prinsip redha.. Apa yang tersedia untuk Erin.. itulah yang Erin punya.. Nak mintak lebih-lebih bukanlah diri Erin.. Dari kecil lagi Erin telah didik begitu.. Bukan siapa-siapa yang didik Erin.. Tapi hati Erin sendiri.. Dari kecil lagi bila bersendirian.. Erin sentiasa mengadu kepada Allah SWT.. Minta diri selalu disayangi dan dipandang oleh semua orang.. Ketika Erin bersedih.. ada yang datang memujuk..Tapi hidup ini tak selalunya indah...Bak kata pepatah.. sampai bila kita nak berharapkan orang lain..Hidup kena berdikari tanpa ada sedikitpun rungutan..

Sekarang Erin banyak muhasabah diri agar supaya jadi yang lebih baik.. Terima kasih.. Erin sering dikelilingi oleh orang-orang yang sentiasa mengingatkan Erin tentang solat dan erti bersyukur.. Alhamdulillah..

Memang tak dinafikan melihat kebahagiaan orang lain.. punya keluarga sendiri..Dalam pujuk hati.. Erin berkata.. Suatu hari nanti aku juga akan alami perkara yang sama.. Itupun jika Allah beri Erin merasa nikmat mempunyai keluarga sendiri.. InshaAllah.. Aamin..

Oklah.. Ini saja coretan Erin dalam Entri kali ini.. InshaAllah ..Erin akan kembali aktif menulis blog ni..Sekian.. Dari Hati Yang Ikhlas...


2 comments:

PeRdU cINta said...

In sya Allah..masanya telah Allah tentukan..kita cuma harus sentiasa bersabar..

arysha_fayyadh said...

Assalam erin,
moga segalany kembali ceria AMIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer