My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Friday 24 December 2010

My StrawBerrY




Strawberry..!!! Warna yang merah dan sangat menarik bukan..Hurm bila dirasa, masam-masam manis..Paling sedap cicah buah ni bersama madu, pasti satu kotak kecil strawberry dapat dihabiskan..Urm..Delicious Plus!!!

Let's go to know about strawberry..With bright red colour dan mempunyai 200 bijian bertaburan di permukaannya, berbentuk persis hati dan dikenali sebagai buah cinta..Apa?? Buah cinta??hahaha..oklah tu..

Strawberry merupakan buah yang boleh dikategorikan sebagai elit kerana harganya yang agak mahal.Selain itu, buah ini hanya mampu bertahan selama 4 hari setelah dipetik. Andai kata kena cara penyimpanannya, buah ini mampu bertahan selama 1 bulan. Cara penyimpanan buah berbentuk cinta ini ialah dengan mengasingkannya satu per satu dan disimpan dalam tempat berbeku. Strawberry sememangnya diketahui mempunyai pelbagai khasiat selain mempunyai kadar vitamin C yang tinggi serta antioksida (melambatkan proses penuaan)...So, baguslah jika kita mengambil buah ini untuk dijadikan sebagai desert harian. Pasti kebaikan strawberry dapat dirasa disamping rasanya yang masam-masam manis itu.. (^_^)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer