My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Saturday 19 October 2013

Kenal Diri Melalui Rambut?

Assalammualaikum..

Wah sekarang ni Erin asyik tulis entri yang berinfomasi sajakan.. Yelah nak kongsi dengan rakan-rakan blogger yang Erin sayang ni.. Walaupun kita belum pernah bersua wajah.. Namun ikatan ukhwah masih dapat dikekalkan.. Terima kasih kerana sudi jelajah ke blog Erin yang tidak seberapa ni..

Jom.. Erin ada nak kongsi info dengan you all ni..Bak kata pepatah..Rambut sama hitam tapi hati lain-lain..Sekarang ni rambut pun dah ada banyak warna.. Macam mana ni??



1. Rambut Lurus
Seorang yang riang, bijak, bergaya, cemburu dan pandai dalam menguruskan sesuatu tanpapertolongan dari mana-mana sumber.

2. Rambut Kerinting Tebal
Seorang yang kurang bijak, degil, perasaan cemburu yang kuat, romantik, banyak pergaulan dengan masyarakat, tidak suka termenung dan susah dalam menyelesaikan masalah sendiri.

3. Rambut Kerinting Negro
Bijak, ego, mempunyai perasaan cemburu buta, memilih dan mudah mengamuk apabila menghadapi situasi yang sukar untuk diselesaikan.

4. Rambut Ikal Mayang
Bijak , menggunakan akal fikiran yang waras sebelum melakukan tindakan, berfikiran positif, banyak bergaul dan bersikap pemaaf dengan semua orang di atas kesilapan yang lepas.

5. Rambut Halus dan Lembut
Seorang yang dikatakan sangat bijak, memilih, manja, tegas dalam membuat keputusan dan melakukan sesuatu kerja dengan bersungguh-sungguh.

6. Rambut Sikit
Bijak tetapi sentiasa berfikiran negatif terhadap seseorang, ego dan pandai membuka perniagaan walaupun kecil.

7. Rambut Perang
Dikatakan kurang bijak, berfikiran terbuka dan pemaaf, suka bersosial dan pandai melarikan diri dari segala permasalahan yang melanda.

8. Rambut Tebal
Bersifat bijak, degil, cemburu, romantik, bersikap kasar, mempunyai golongan kawan yang ramai dan pandai mengambil hati seseorang.

9. Rambut Kusut
Merupakan seorang yang sangat bijak, berfikiran terbuka, mempunyai ramai kawan, garang dan sukar untuk memaafkan seseorang dan pandai dalam menguruskan sesuatu hal tanpa perlukan pertolongan.

10. Rambut Beruban
Kurang bijak, banyak menghabiskan masa dengan termenung, tidak gemar untuk bersosial, berfikiran terbuka dan pandai menyelesaikan masalah sendiri.

11. Tiada Rambut
Kurang kepastian.. Hehehe.. Err.. cari sendirilah yer..

Haa....You all ni kategori yang mana eh?? Hehehe...Jom pakat-pakat belek rambut masing-masing..

p/s ; picture by google..


9 comments:

Niena Reen said...

hehe saya rambut lurus dan perang. sedihh ja dengar pasal rambut perang tu. hahaha.

Tetamu Istimewa said...

Kalau tak ada rambut tu, banyak berfikir.

Mizz Aiza said...

segan pula nak bagi tahu kat sini.. hehe.. tapi ciri-ciri tu memang ada juga kaitan dengan diri aiza..

Scripters said...

Ida rambut lurus

Unknown said...

Info ni Erin dapat dari majalah.,.Hmm.. tak tahulah betul ke tak.. Hehehe

wanariahamiza said...

yeah. Rambut lurus~

norhasnizakhalid said...

haha, mama tak pasti rambut mama mana satu, tak sempat nak panjang, mama potong dah...

PeRdU cINta said...

alololo..sweet la erin..hehe..nice sharing.. :)suka erin share info..tambah ilmu..

Pha Is said...

hahaha.. bleh percaya ke nih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer