My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Thursday 20 February 2014

Hidangan Dari Dapur Ku

Assalammualaikum..

Hai you all..Haaa.. Sekali keluar tentang hidangan kan.. Hehehe.. Erin bab makan laju aje..Hidangan ni tak semua yang Erin masak.. Ada sebahagian my Mama yang masak..Tapi masakan my mama sangat sedap dan kesemuanya Erin suka..Eeerrr..Jangan ingat my mama je yang pandai masak tau.. Erin dan adik pun mewarisi bakat memasak jugak .. Hehehe


Lauk pauk ni my mama yang masak.. Ringkas dan sedap.. Ada Ikan keli goreng bawang cabai, Sayur labu, budu (wajiblah kalau mu tu orang kelantan) dan ulam-ulaman.. Cukuplah untuk kami berempat.. Kenyang sudah.. Alhamdulillah..


Haaa.. Ini pula hidangan Erin yang masak.. Alah, Erin ni memang suka masak nasi goreng kan..
Nak tahu nasi goreng ni jenama apa? Erin bagi nama nasi goreng udang butter.. 
Hehehe..My Abah cakap sedap..


Ni Pek Nga.. Apa you all tak pernah dengan nama hidangan ni.. Kalau tak tahu.. Just nga nga je lah yek.. Hehehe..Pek Nga ni makanan orang utara jugak kot.. Adoi, main kot-kot pulak Erin ni kan..Entahlah sebab tak pasti..NI pun my mama yang masak... Senang je ni.. Just letak kelapa parut, tepung gandum, gula dan garam.. Gaul semua.. Letak butter sikit kat kuali dan tempek lah Pek Nga ni.. Pek Nga ni sedap dicicah dengan Gulai Ikan Termenung (Ikan Kembung)


Ni haaa.. Laksa.. Tak kenal ke?? Mestilah kenalkan.. Laksa Kedah kau..My mama yang masak..Hehehe.. asyik my mama je.. Erin ni masak satu hidangan je kan.. Alah.. Nanti Erin publish entri tentang hidangan yang Erin masak pulak.. Senang je nak masak laksa ni.. Just bland bawang besar, cili kering dan bunga kantan..Kemudian perlukan asam gelugur, garan dan serbuk perasa.. Ops..Jangan dilupakan isi ikan yang telah direbus bersama asam gelugur tu yer.. Haa..sapa kata Erin tak pandai masak.. Hehehe..

Okay.. Setakat itu saja entri pasal hidangan-hidangan dari dapurku ini.. @_^

6 comments:

nurul aqidah azahar said...

Byk nye masak..terbaik la

Lieya Von Jay said...

pek nga tu selalu dok buat masa kecik2 dulu kak. sebab senang kan hehehe. adoi laksa tu xleh tahan nak tgk .. dah la feberet :)

Mizz Aiza said...

semuanya sedap tu erin.. pek nga tu macam lempeng rupanya..

Yuliana Wahit said...

Sedapnya.. lapar pulak rasa.. follow sini dear.. jemput singgah blog sy www.sayeshukepink.com

Scripters said...

Perghhhhh sedapnya... klu laksa tu memang pebret ida

Tetamu Istimewa said...

Rugi tak berjiran dengan kak erin, hehee...kalau tak bolehlah hantar sepinggan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer