My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Tuesday 16 July 2013

CaNoN PoWeRsHoT D20 WaTeRpRooF DiGiTaL

Assalammualaikum..

Semua orang punya minat, right? Nak tahu apa minat Erin selain membeli buku serta menulis blog..Hmm..Erin memang teruja dengan KAMERA..

Hobi Erin waktu lapang dan waktu tak lapang adalah snap picture.. tak kira lah picture apa sekalipun..apa sahaja disekeliling Erin..Sure rasa macam nak snap..Kadang-kadang tu Erin just guna Sony Erricson Xperia X10 je.. Sebab, benda alah tu je Erin akan bawa pi kemana sahaja..Tapi Erin ada impian nak beli CANON POWERSHOT D20 WATERPROOF DIGITAL.. Erin dok search kat gooogle.. memang cantik body dia.. Boleh masuk dalam air.. So, sesuai lah dengan jiwa Erin yang lasak dan suka aktiviti outdoor terutamanya snorkeling..(Buat masa sekarang ni Erin belum ada camera waterproof sendiri..Selalu guna yang abah punya kamera..Risau rosak nanti abah marah..)

Haa.. ni lah kameranya.. cantikkan? Erin suka blue colour..Body nya yang solid dan nampak kukuh..Lagi pun kamera ni shockproof sedalam 1.5 meter.. Wah menarik bukan?Jika menyelam..Kita dapat snap picture sedalam 10 meter..So, nak snorkeling n scuba diving tu rasanya tak da masalah kot..Lens kamera ni memang direka khas dapat tahan dalam kesejukan..

Kamera ni mempunyai skrin 3 inci..So, boleh lah lihat picture yang disnap tu dengan jelas..Megapixer 12 dan CMOS sensor kamera ni menggunakan fungsi DSLR dan dapat snap gambar walaupun dalam cahaya yang gelap..Flaxibility of photography ranging from 28mm wide angle dan mempunyai 5x optical zoom..Wow..!!

Ia didatangi dengan 3 warna iaitu biru, kuning dan grey..so, depend kepada citarasa kita nak warna apa kan?

Oops lupa nak bagi tau harga pulak.. Kalau tak silap Erin harga dalam internet ni RM1,299.00.. Mahal jugak lah.. tapi berbaloi kan...??
CMOS sensor Canon PowerShot
CMOS sensor Canon PowerShot

4 comments:

aswaleyla said...

waahhh . best nye . leyla suke . tapi harge dye mhl plak . x de bajet nak bli lagi ni .

Unknown said...

nice..teringin gak bli kamera waterproof.. :D

thomas said...

cantik juga camera ni,tapi harga dia tinggi sikit.

Nory Zoulkefle said...

teringin jugak nak ada satu, boleh lah posing2 ngan Nemo time snorkeling nnt...hikhikhihkihk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer