My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Wednesday 2 October 2013

Asal Hujan Je Trafic Jem

Assalammualaikum..

Asal hujan je trafic jem.. Asal trafic jem je hujan..Hari ni hujan di pagi hari. Maka ku redah hujan bersama kereta ku.. Tapi keretanya bergerak nyek, nyek.. Apa daaa.. udah seperti siput sedut bergerak daaa...Dah rumah Erin bersebelahan dengan sekolah SK dan SMK lagi lah dipenuhi kereta. Al maklum, bila waktu hujan macam ni ibu bapa mesti tak kan biarkan anak mereka berjalan jauh untuk ke sekolah. Bimbang lencun baju sekolah tu nanti. Tak kurang juga, ibu bapa  yang sebelum ni hantar anak mereka dengan motosikal, telah berpaling tadah memandu kereta pula bila waktu-waktu hujan begini.. Patutlah trafic jem semacam je.. Huh..!!


Melihatkan suasana ni mulalah Erin teringatkan KL.. KL kan selalu trafic jem.. Tambah-tambah waktu puncak. Jangan haraplah nak sampai rumah awal. Jalan yang sekilometer tu pun boleh tahan sampai 2 jam lama. Sebab jem ni lah. Sebab tu Erin lebih rela menetap di Kedah ni.. Tetapi Kedah pun tak lama lagi mesti jadi macam KL jugak kot. Sekarang ni pun dah nampak bunga-bunga trafic jem.. Huhuhu...

You all tahu tak..rumah Erin dekat je dengan office, kalau tak ada lampu isyarat yang berlambak-lambak dan plus dengan trafic jem tu.. Pasti 15 minit je dah sampai. Tapi selalunya Erin akan ambil masa selama 30 minit paling awal untuk sampai ke office. Uh..Bazir masa betul, hanya di jalan raya..Boleh tak Erin nak cadangkan buat flying fox dari rumah ke office.. Baru best sikit.. Tak payah nak redah jalan raya yang semak dengan kereta bagai.. (Apa lah Erin ni asyik nak marah-marah je ni.. Hehehe)


Haa.. macam ni lah gayanya flying fox tu.. Best paaa.. Macam ni pi office.. Hehehe.. You all pernah terfikir tak apa yang Erin fikir ni?? Buat flying fox bagi memudahkan diri ke tempat kerja.. Nice what..!!

15 comments:

Mizz Aiza said...

kalau kat KL ni hujan mesti jam juga.. lagi satu kalau ada accident.. yang peliknya jalan yang bertentangan dengan kejadian accident tu yang jam teruk sebab semua orang pakat dok perlahankan kereta nak tengok kemalangan tu.. itulah attitude rakyat malaysia yang terlalu 'prihatin'..

Unknown said...

salam kak.....
sue lmbat dtg keja..tunggu hujan berhenti...hehe

Unknown said...

Alor setar hujan lebat kan pagi tadi.. Area mergong memang jem pagi-pagi.. Sue pi kerja dengan motor ke??

Nory Zoulkefle said...

opis nory pon dekat dgn rumah 7 minit je...tapi traffic light berlambakkk...heheheh...nasib baik tak kena redah jammed..

Unknown said...

Tu lah.. Erin pun kena redah banyak jugak trafik light sampai 10 sebelum nak sampai office.. Huhu

Unknown said...

biasa ler hujan kalu kereta slow,
kene besyukur tu taw,
kalu suma bawa laju mmg alamt eksiden ler bnyak nnti.

hehe..
flying fox ke opis tu cmbest jer.

PeRdU cINta said...

masa yang singkat menjadi panjang dan lama lantaran kenderaan yang kian bertambah..highway 3 lorong pun jammedkan..hui..sabra jelah..salah satu ujian tahap kesabaran adalah apabila berada di jalan raya..

norhasnizakhalid said...

husben mama lagi lah, hujan je lambat pergi keje.. alasan? hujan .. haha... mentang-mentang keja sendiri..

Tetamu Istimewa said...

Bukan setakat KL, di Batang Kali ni pun jem, kalau hujan.

Fais-SKA said...

he3..beli helikopter kak =) lg best kn..sy pernah kerja kt kL..sbb jem la sy selalu sesat..kadang2 g.up juga..tp kenalah byak bersabar..

Scripters said...

Memang la jem kak erin sebab kalau hujan ramai akan tukar kenderaan dari motor kepada kereta. jadi kereta akan byk atas jalan tu yang buat jem. Pastu kena berhati2 memandu sbb jalan licin...

Scripters said...

Kak Erin, sori nak tanya sket, apa bezanya bloglist September dan Oktober tu? Sori erkk sbb takde kena mengena dgn entri ;)

Unknown said...

Ida.. sebenarnya tak ada apa pun.. kiranya yang september tu blog pilihan bagi bulan september .. Yang Oktober tu.. Kak Erin pilih blog mana yang Erin suka terjah.. Sebab senang sikit nak blog walking.. Hehe..

TelingaBulat said...

wahh idea yg best juga erin pk..konfem xkn jammed punye tp tuh la cuak ngn xcuak jela ngn ketinggian..klu yg pki sua ok la..cmne yg pki bju kurung or skirt..ouh telopong jap hehe

Unknown said...

hehe..yg pakai baju kurung dgn skrit kena pakai seluar panjang kat dalam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer