My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Monday 28 October 2013

Best ke jadi Blogger?

 Assalammualaikum..



"Umi,umi..adik hairanlah kenapa kakak ni asyik ambil gambar makananlah, gambar bajulah gambar benda atau barang..semua gambar tu nak buat apa?" Syafikah bertanya kepada Uminya..Syafikah baru berumur 5 tahun.

"Kakak tu, mesti dia nak masukan dalam blog dia." Jawab Umi..

"Blog tu apa? Boleh minum macam cool blog tu ker?" Soal dia sambil menggaru-garu kepalanya tak gatal tu. Setahu dia minuman ice blanded juga dipanggil seakan perkataan itu.

"Umi..Kakak tu rajinkan hari-hari buat kerja guna komputer, sampai adik nak main games pun dia tak kasi..Kalau macam tu, Umi beli tab lah satu kat adik..Senang adik nak main games.." 

"Kakak tu bukan dia buat kerja sangat tapi dia sibuk je berblog..Uish, adik mintak tab? Amboi adik..tab tu mahal kot.." Jawab Umi sambil tersenyum kepada Syafikah.

Beginilah hairanya orang lain apabila melihat telatah dan gelagat seorang yang bergelar blogger.. Kadang-kala orang tertanya-tanya apa yang best sangat berblog ni? Eerrr..Hanya blogger je yang tahu apa matlamat mereka berblog..Lain orang lain pandangan dan pendapat..

19 comments:

Unknown said...

tepuk dada tanya selera..
hehe..
adik nk jadi blogger jugak ler tu cam akak dia.

Unknown said...

Budak-budak kalau dengan komputer asyik nak main games je depa ni.. hehe

Umie Amirain said...

ada keseronokan dalam berblog ni..blom cuba blom tau... ^_^

FarahFerraDotCom said...

Jika tak kenal blog maka tak cinta..tp sekali dah tersangkut ssh nak tinggal..tambah2 pulak ada $$$ masyukkkk..hehehe =D

fazaira said...

berblog salah satu cabang dalam dunia it yg boleh menambah ilmu pengetahuan ttp apabila di salah ertikan boleh membawa pelbagai ragam yg merosakkan di dalam dunia it ini....

Unknown said...

Hehehe i am proud as blogger, even part time je..hehe

Nory Zoulkefle said...

berblog ni boleh jadi ketagih..tapi kalau datang mood malas, kelaut jugak lah nak menulis entry..hehehe...tapi yg bestnya, dunia blog ni luas sebenarnya..penting jgak peranan seorang blogger ni taw..

Mizz Aiza said...

aiza pun setakat ini suka berblog.. di dunia nyata aiza seorang yang pendiam dan pemalu.. di alam maya ni la peluang untuk berkawan.. hehe..

wanariahamiza said...

Bagi saya, saya suka menulis blog sebab saya mahu kongsi inspirasi dan cerita dengan para pembaca. Apabila mendapat respon atau komen, itu satu bonus! :)

Lieya Von Jay said...

aah betol tu kak erin . pernah alami situasi mcm ni

Unknown said...

hehe..sume menda nak masukkan lam blog..sebab sonok bercerita..dan cerita ni boleh dibaca utk anak2 nanti..:)

Unknown said...

blogger tu dek tak mcm ais cream..dia tu best sangat..hahahahah

Akupenghibur.com said...

pada acik memang seronok jadi blogger ini :) sangat seronok dapat ramai kawan2

Tetamu Istimewa said...

Saya nak berkongsi sedikit ilmu dan pengalaman yang ada.

Scripters said...

Ida berblog hanya nak kongsi maklumat jer. Ida suka tengok gambar2 cantik so ida nak kongsi semua tu dengan kawan2 yang lain.

Cik Tieka said...

kalau tnya pada sye, terlalu bnyak benda yg bermain di fikiran jadi blog adalah salah satu tempat utk kta share. tapi yg penting ada ibrah & ilmu baru bmanfaat ^___^

Fais-SKA said...

sy berblog pn skdar berkongsi dan hobi je kak =) he3..dialog kt atas tu bnda yg btol ke kak??

Unknown said...

Fais S.K.A - Dialog itu hanyalah rekaan semata-mata :-) Tapi memang ada selalu bertanya kepada Kak Erin, apa yang bestnya berblog.. Kepbanyakan orang lagi suka FB, twitter, instagram, whatup, line dan sebagainya..

Pha Is said...

betol.. hanya blogger yg tahu best-nya berblog..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer