My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Saturday 27 July 2013

KuiH RaYa SpeCiaL

Assalammualaikum..

Yeay.. hari ni Erin dah dapat kuih raya loh..Awal tak.. Erin beli kuih raya..??

Kuih raya ni sangat special pada Erin sebab dibuat oleh my best friend..Nurul..U know Nurul seorang kawan yang tak dapat Erin lupakan..suka duka Erin kongsi bersama dia.. Tapi akhirnya kami terpisah.. Apabila Nurul berhijrah ke Selangor..Walaupun dia stay kat Selangor..Tapi dia tetap orang Kedah kay..

Sekarang ni kami memang jarang berjumpa.. Jika betul-betul dirancang dan Nurul balik kat Kedah baru dapat jumpa Nurul..Masa Nurul kahwin dulu..Erin siap nangis lagi tau.. Sebabnya susah nak jumpa kawan sebaik Nurul..Dia sangat memahami jika Erin ada masalah..Kami sentiasa happy..Selain Nurul..Erin juga berkawan dengan Fiza..Kira kami 3 sejoli lah.. tetapi sekarang ni...Kami bertiga dah jarang berjumpa..Sob..sob..Sedih tak karuan diriku ini..Sabo je lah jemah..Nasib ada mamaniesa yang baik hati berkawan dengan Erin kat office tuu..

Hey Erin..Bukan tadi hang nak tulih pasai kuih ka?? Awat melalut jauh sangat nih...

Okay Fine.. Hehehe..

 Ha.. inilah kuih yang special tu..U all yang suka tengok program realiti TV yakni MASTER CHEF 2.. Mesti kenal my best friend ni.. Dia lah Chef Nina..

 Ha..Kenapa Erin panggil dia Nurul..sebab dah biasa panggil dengan panggilan tu sejak mengenali Chef Nina.. Orangnya cantik, lemah lebut dalam tutur kata dan tak pernah menyakiti hati kawan-kawannya..

Tak sabarnya nak rasa biskut sahabat ku ini..Nina dan Mamanya (Aunty Aza) sangat pandai dalam bidang masakan.. Paling Erin suka dadih Seri Noza..Sedap sampai tak terhingga..Dadih tu memang betul-betul rasa susu sebenar,..

Okay..Tu je yang Erin nak story about my special kuih raya.. ^_@ thanks sudi baca..Kalau tak da yang  nak baca..pasni merajuk tak mau tulis dah.. haha..Erin yang poyo's..

5 comments:

norhasnizakhalid said...

ni nak nangis ni tengok biskut semperit ni..

mama sukaaa.. tapi tak sempat nak buat..

Unknown said...

Mama.. kalau tak sempat.. beli je lah.. sekarang ni memang ramai peniaga kuih.. rata-rata ada orang jual.. kadang2 nak buat pun rasa macam tak padan sangat sebab penat lagi nak membakar dan segala bagai.. Erin kuih raya semua kuih beli je.. hehe..

Abang Menaip said...

wah,, sedap ni. saya selalu kalau wrna coklat mmg blh habis satu bekas ni hihi...

Unknown said...

Zaman sekarang ni biskut samprit dah ada banyak kaler dan perisa.. ada straberry, blueberry..dan macam2 lagi..Tapi yang asli jugak paling popular..

Aida Ismail said...

Sedapnyaaa kuih raya! Tak sabar ni nak raya. Hihi~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer