My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Saturday 27 July 2013

PeRuT TeRBonJoL Ke DePaN

Assalammualaikum...

"Ish..setiap hari makan banyak-banyak..Perut aku pun dan kedepan..Apsal tak kebelakang jer..Uwaaaa...."

Jika anda berhadapan dengan situasi macam ni..Mesti fikir macam-macam nak bagi perut tu kempis semula kan??Tambahan pula apabila si suami yang menegur..

"Eh perut awak dah buncit lah.. 6 bulan yang lepas tak pa lah sebab awak dok mengandungkan Si Iman tuu..Tapi kenapa sampai sekarang dok buncit lagi..Tengok model tu perut dia kempis je..Baru nampak pinggang..Ni saya pun tak dapat detect kat mana pinggang awak dan kat mana pinggul awak..Nampak sama besar je.." - Perli si suami...

Uwaaa... ayat pedih betul terkena penangan ayat dia ...(Aceceh.. macam Erin ni dah kahwin plak kan..Hehehe...Cerita ni ambil dari pengalaman orang lain..)


Hokeh..Jom kita cari solution untuk masalah ini..

Tips Pertama

Sediakan kapur sirih dan limau nipis...Campurkan kedua-dua bahan ini dan sapu di perut U all tu..Kemudian ikat perut dengan bekung dan lakukan pada setiap malam sebelum tidur..

Tips Kedua

Bancuh sedikit asam jawa dengan segelas air panas dan biarkan semalaman..Keesokkan pagi baru U all minum air asam tu.. Jangan lupa amalkan setiap hari..(Hmm..agak-agak nanti boleh sakit perut tak?? Oh lawas kot lepas tu...Hehe)

Tips Ketiga
Sangai kelapa sehingga menjadi minyak dan simpan di dalam bekas..Amalkan menyapu minyak kelapa itu pada perut setiap hari..

Tips Keempat

U all sediakan sedikit daun lidah buaya..Masukkan ke dalam periuk dan tambahkan dengan air asam jawa..Kemudian didihkan dengan api kecil sehingga pekat dan likat..Apabila dah suam..U all sapukan pada perut U all tu..

Sekian 4 tips kempiskan perut disamping mengamalkan gaya hidup sihat dengan bersukan dan beriadah.. Sharing is caring..Then sometimes for helping...


5 comments:

Anonymous said...

tips ke 5.

jangan makan malam. hehehehe

Unknown said...

betul jugak tu.. :-)

norhasnizakhalid said...

hihihi, mama lerr tu... kihkih... nanti mama ikut petua ni ek..

Unknown said...

Jom lah kita sama-sama amalkan petua ni mama.. erin pun muncit jugak.. hehehe..makan banyak..

Aida Ismail said...

Amboi pedasnya si suami memerli ye. Perut dia pun buncit gak. Hehe~ tu buncit sebab banyak sangat minum air tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer