My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Friday 30 August 2013

Aku CinTa PaDa Mu (MaLaYsiA)

Assalammualaikum..

Cewah.. Tajuk jiwang gituu kan..
Jangan salah faham yer.. Sebenarnya Aku cinta pada mu Malaysia..Itu bukan tema Merdeka tahun ni..
Tema Hari Kemerdekaan tahun ni ialah Malaysiaku Berdaulat : Tanah Tumpahnya Darahku..(Kena hafal ni..Nanti kalau pelancong tanya.. senang nak jawab..Kalau tak ingat.. nanti orang cakap apa pulakan.. Kata cintakan negara.. Tanya tajuk tema pun tak boleh jawab.. Malu eh..)

Inilah keratan akhbar yang berjaya menarik perhatian Erin..Tajuknya cukup membuatkan Erin nak tahu apa yang sedang penulis ini wacanakan..Sesudah membaca isinya.. Kepala Erin asyik angguk saja tak henti..Tanda sangat setuju dengan apa yang diperkatakan..Dari sudut pandangan yang bernas mengemukakan idea untuk meletakkan nama-nama pejuang kemerdekaan di tempat yang sewajarnya.. Sememangnya sudah diaplikasikan.. tetapi tidak menyeluruh.. Tujuan utama adalah supaya Rakyat Malaysia akan selalu mengingati sejarah dan sangat teruja untuk mengetahui sejarah serta asal usul pejuang kemerdekaan ini.. (Wow..panjang pulak entri Erin ni kan..?) - Untuk membaca rencana ini.. you all boleh semak akhbar utusan 28 Ogos 2013 di muka surat 20..

Yang ni Erin telah highlightkan.. Jika Erin setuju.. Anda pula bagai mana? Boleh kemukakan hujah-hujah anda supaya kita boleh berwacana di sini dan bertukar-tukar pendapat..Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Malaysiaku Yang Ke-56..Semoga kekal aman sentosa dan terus maju menuju era permodenan..MERDEKA..!! MERDEKA..!! MERDEKA..!!

7 comments:

Fais-SKA said...

ada wajarnya juga..sekurangnya orang thu pasal sejarah..bgus kalau tukar..kdg2 bnda cmnilh yg melambangkn sesebuah negara..jd org luar dn ank muda akan dtg xdelah jakun sejarah sgt =)

norhasnizakhalid said...

ermm.. setuju dengan adik fais... hihi.. mama tak reti komen benda ni..

PeRdU cINta said...

akak setuju..bila mana bangunan yang menjadi tanda mercu dan sering menjadi perhatian dan tumpuan orang ramai di beri nama pejuang terdahaulu..maka secara tak langsung kita berminat untuk selusuri sejarah mereka..2 in 1.. :)

Unknown said...

setuju jgak..nnti sejarah xla dilupakan..

Mizz Aiza said...

salam kemerdekaan erin.. sejarah membina peradaban manusia.. sangat penting untuk generasi muda sekarang mengetetahui sejarah perjuangan pejuang negara kita bagi membentuk sifat cintakan negara..

Eiqa Almond said...

merdeka.!! merdeka.!! merdeka.!! :D

Tetamu Istimewa said...

Saya sokong 100% kalau usaha ini dilakukan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer