My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Monday 26 August 2013

Sate Kajang Haji Samuri

Assalammualaikum..

Hai..Welcome back with my new entry.. Ahak ahak.. kecek omputeh youuuu..
Siapa suka makan sate?? Cepat angkat tangan..
Wah.. Ramai gituu..yang angkat tangan...You all yang gemar makan sate ni asal jumpa menu ni kat pasar malam ke, kat jamuan raya ke atau kat mana-mana saja, pasti akan menjadikan ia sebagai menu pilihan kan..

Samalah macam Erin ni.. Suka sangat makan sate.. Tapi paling banyak pun 10 cucuk saja..
Dalam perjalanan pulang dari Kuala Pilah ke Alor Setar, Erin singgah di hentian Sungai Buluh..Hentian yang ada jejantas tu..(You all tahu kan..)

So, kat situ ada satu Restoran Sate Kajang.. Apa lagi..Erin serbu je lah Restoran tu..Sebelum ni Erin memang dok dengar kabar angin yang mengatakan sate Restoran Haji Samuri ni sedap sangat..Sate Kajang memang famous Amous..Dulu besar-besar satenya.. Tapi kini Erin lihat.. Mana-mana pun susah nak jumpa sate yang paling besar..May be bahan mentah dah naik harga..Expecially AYAM..

Nilah Restoran Sate Kajang Haji Samuri..Ramainya pelanggan, sampai tak ada tempat nak duduk.. 
Ni pun baru cawangan di Hentian Jejantas Sg Buluh.. Kalau di Restoran Utama Sate ni, tak tau lah.. lagi ramai mungkin..

Ni view di kawasan Hentian Jejantas Sg Buluh.. Ada macam-macam weh.. Macam first time singggah.. hehe.. Padahal...Erin selalu je singgah kat sini..Tapi singgah waktu tengah malam dan waktu siang adalah lain suasananya..Lagi havoc dan best di siang hari..

Wah.. Nak makan sate sampai kena beratur kot..Sebenarnya you all kena bayar dulu makanan dan minuman yang dipesan..Beri nombor meja..Kemudian waiter akan hantar makanan dan minuman yang dipesan tadi..First time tengok orang beratur nak order makanan or minuman..

Ni pulak papan tanda harga.. Bukan sekadar sate daging lembu,ayam..Tetapi ada juga sate kambing, rabbit dan rusa..Teringgin jugak nak makan sate daging rabbit.. Tapi Erin dah pernah makan rabbit.. Isinya seakan-akan ayam.. tetapi urat daging lebih halus.. Sedap juga tau daging rabbit ni.. Jiran Erin dulu pernah bagi Erin rasa Kari Rabbit..Mula-mula dia sembunyi identiti kari tersebut.. bila dah makan, dia tanya sedap tak? Dan dia bagi tahu..tu daging rabbit yang dia bela.. Hehe..

Ni lah menu yang dipesan.. 10 cucuk sate ayam dan 10 cucuk sate daging lembu..Nasi impit, timun,bawang dan kuah..Kuah sate ni unik sikit..sebab ada sambal asing.. Dan kuah satenya marvelous sedap tak terhingga..Yum yum yummy..

Okay abah..okay mama..jom kita mengunyah sate..Hidangan yang kami order ni.. berharga RM25 sahaja..Haaa?? murahnya..Tahu..kenyang sampai ke Alor Setar.. Hidangannya nampak bersih je kan.. Ini yang kita mau..Halalan Toyyiban.. Bersih, Halal dan Suci.. Cewah.. Tahniah kepada Restoran ni berjaya mempamerkan kebersihan restoran ni..

Sebelum makan baca Bismillah dulu yer..
Bila dah kenyang..Ucapkan Alhamdulillah..Jika You all singgah ke Hentian Jejantas Sg Buluh..Jangan lupa ke Restoran ni tau.. Boleh rasa kenikmatan satenya yang marvelour tuu..

Okay..TQ for reading my entry N leave your comment ^_@

15 comments:

khairi said...

rnr sg buloh.. huu.. menabung sini yer

Unknown said...

ya.. di R&R sungai buluh.. Rehat dan Rawat sambil mengunyah sate kajang.. sedap-sedap.. hehe

Unknown said...

Satay kajang yg femes tu.. Kat shah alam pun dah ada outlet franchisenya..

Mizz Aiza said...

baru-baru ni aiza tiba-tiba teringain nak makan sate.. alhamdulillah tercapai hajat, aiza beli sate di sate samuri cawangan putrajaya..

Tetamu Istimewa said...

Memang popular sate ni.

Cart Kartika said...

sedapnye.. kena try ni.. satay my feveret tu...yummy2 ;)

Fais-SKA said...

hmm boleh than jugak ye mahal..dulu kt kg sy ni 30sen je secucuk..skrg dh 50sen..

Akupenghibur.com said...

satay nie memang popular :) nyum nyum

Liza Razak said...

saya paling suka kuah kacang dan sambal..unik dan tak sama macam tempat lain :)

SK said...

Sedapnyaa makan sate kajang.. igt lagi dulu2 makan sate kajang yang besar gedabak tu just 50 sen je. skrg sate 50 sen sebesar lidi. haha

Adam Hakimie said...

sate kajang mmg sodap.. :-)

suria lekatlekit said...

walaupun dekat je dengan rumah dari jenjantas sg buloh tu tapi kalau nak makan satey haji samuri sanggup je pergi kajang sana. sebab sana kedai asal dia.. dulu sedap la. last makan.. tak berapa sangat

Lieya Von Jay said...

sdap nyeeee.. ^_^

Puteri Kayangan?@#$%???? said...

salam pekenalan dari umi .. petang2 nie tgok makanan ..terasa lapa pulak hihi

Anonymous said...

Mmmm.. memang sedap sangat satay kajang ni.. tambah-tambah makan masa open house beramai-ramai dengan kawan-kawan memang lagi lah menyelerakan..

Masa open house ni la banyak saya makan satay kajang.. :)

http://miaqaisarah.com/2015/08/06/jamuan-raya-supermom/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer