My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Thursday 26 September 2013

Anugerah

 Assalammualaikum


Pernah tak you all berfikir atau terfikir untuk jadi macam-macam.. I means jadi pelbagai watak.. Sekejap jadi orang kaya, sekejap jadi ahli agama, sekejap jadi ahli korporat dan sekejap jadi student.. Kadang-kala jadi orang susah atau miskin..Sekejap jadi ibu atau ayah..Sekejap jadi kakak, sekejap jadi adik..Dan macam-macam lagi..

Hmm.. Kalau nak jadi seorang penulis cerpen, novel, skrip atau pelakon.. You all mesti menjiwai watak-watak ini.. Daya kuasa imaginasi mesti kuat.. Sebenarnya ini adalah sebuah anugerah.. Seperti yang dikatakan atau dimaksudkan.. Gunalah segala anugerah itu ke jalan kebaikan..Nescaya kita mampu menjadi seorang khalifah.. Manusia dikurniakan akal fikiran serta kebolehan yang tersendiri.. Begitu uniknya makhluk ciptaan Allah SWT..

6 comments:

Lieya Von Jay said...

yeaaa betol tu kak. ada prncangan nak menulis ke kak ^_^

Unknown said...

Rancang tu memang ada.. InsyaAllah.. jika diizinkan masa.. memang berminat nak menulis.. sebab dalam dunia ni terlalu banyak cerita yang perlu diterjemahkan ke dalam buku :-)

Nory Zoulkefle said...

nory taktaw apa yang special kat diri nory...jadi penjinak kucing boleh kot...sebab suka sangat ngan kucing..hehe

Unknown said...

Nory suka kucing ye..Nanti boleh masuk pertandingan kucing.. ada sorang kawan Erin memang suka kucing.. dia siap masuk pertandingan lagi..kucing dia gebus sangat2..

Tetamu Istimewa said...

Cubalah menulis. Gabungkan imaginasi dan kreativiti yang ada.

Mizz Aiza said...

aiza suka ayat terakhir erin tu.. gunalah anugerah ke jalan kebaikan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer