My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Tuesday 4 June 2013

My Mama Besday 3 Jun 2013

Today is my mama besday..
Ya Allah..Aku hampir terlupa tadi..link ini lah yang mengingatkan aku akan besday mama..
Apa kaitan link blog di atas dengan besday mama??
Pemilik blog ini telah kembali ke Rahmatullah pada tarikh 3 Jun 2012..
Aku memang suka baca apa yang arwah telah tuliskan itu.. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..Al-Fatihah..
Arwah sebaya dengan umur adik.. Tapi sayangnya arwah tak sempat menduduki SPM..
Walaupun aku tidak pernah kenal dengan arwah.. Tapi aku suka baca blognya..

Okay..Now aku nak cerita agenda sepanjang hari ini.. Isnin 3 Jun 2013 bersamaan 24 Rejab 1434H
Iaitu hari lahir mama tercinta..(Normah Binti Ariffin)
Pagi tadi aku masuk kerja seperti biasa.. Pukul 8 pagi lah..
Then buat kerja seperti biasa..Tapi ada macam ngantuk-ngatuk sikit lah sebab semalam tidur lewat..
Pukul 11.45 pagi.. keluar pergi ambik mama ajak teman aku lunch..
(Sebenarnya tak ingat pun besday mama hari ni)
Aku dan mama lunch di KFC depan Pekan Rabu tu jer..
On the way nak ke KFC..kami nampak kereta abah parking dekat area pekan..
Aik..abah buat apa kat pekan.. Then mama call abah.. Abah cakap dia repair kasut kat sebelah zon ria..
Kami ajak abah lunch sekali.. Tapi abah cakap dia dah makan bihun sup tadi..
So, aku dan mama pun cari sit di KFC tu..Then aku pergi order snack plate untuk mama dan Twister set untuk aku.. malas nak ratah ayam..
Sambil kami menjamu selera.. Abah pun datang ke KFC tu..
Aku tengok jam dah dekat pukul 2 petang.. Alamak dah kena masuk office semula.. 
Waktu rehat bakal berakhir..Aku mintak tolong abah hantarkan mama pulang ke rumah sebab aku tak sempat nak hantar..Abah bagitahu dia kena pulang ke Sekolah dia sebab adik call abah mintak abah faks kan surat permohonan pertukaran modul yang dia study kat matrix tu..Kalau lambat nanti dia tak dapat modul yang dia nak tu..Dia tak sanggup nak hadapi modul 3 iaitu subjek Biologi, matematik dan sains komputer.. Dia nak modul 1 iaitu subjek Fizik,Biologi dan matematik..Adik tak minat nak study sains komputer..So, abah terpaksa ke sekolah dia untuk uruskan surat adik tu..Abah bawak mama sekali ke sekolah abah di Seberang Perak..Then aku pun pulang ke office pada jam 2.15 petang..
(Lewat dah 15 minit)..

Jam 5 Petang aku dah siap-siap nak shout down my computer.. Tetiba my mama call..
Antara perbualan kami..

Mama : Assalammualaikum..Erin ada hal tak petang ni?? (mama tanya aku)
Aku : Rasanya tak da apa dah.. erin dok kemas nak balik rumah lah ni..
Mama : Erin balik cepat sikit yer.. Abah nak ajak kita keluar makan..
Aku : Okay..sat lagi erin sampai..Bye Mama, Assalammualaikum.. 
(Aku dah agak dah abah mesti nak celebrate besday mama.. Tapi sayang adik tak da di sisi.. huhuhu..sedih..selalunya kami akan celebrate berempat )

Pukul 6 petang kami dok kelewaq cari restoran seafood..
Kami decide nak ke Restoran Jeragan..(tutup pulak dah)
So, kami menuju ke Restoran Ajung Kuala di Kuala Kedah (Pun tutup jugak)
Aih..depa pakat tutup pulak dah hari ni...Then kami pergi ke Restoran Idaman Kuala yang berhampiran jalan ke Kuala Kedah..Menu yang kami pilih ialah steamboat..malam-malam ni makan sup syok jugak nooo...
 Bahan-bahan before kena masak..

Bahan-bahan after kena masak..
Sedapnya-sedapnya..jemput makan.. Hehehe..
Steamboat kat restoran ni harga RM30 satu set.. Ada sup dan tom yam...
Yum yum yum...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer