My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Monday 8 July 2013

KiSaH TiGa eKoR PeNyU

Aceceh.. Mentang-mentang ler ko baru pulang dari Redang Island..Laju aje nak taip entri tentang penyu yer tak? Biasa ler.. Bila dah hati ni suka pada alam dan haiwan ciptaan Illahi..Idea mai berlungguk-lungguk dalam kepala otak ni..

Pada suatu hari..Tiga ekor penyu telah berjumpa di sebuah rumah..Rumah tu kepunyaan Tuan Puteri..(Cewah intro cerita nyer..)
Penyu ni ada tiga saiz..Memang plan dah nak kena ada tiga saiz.. Hehehe...Hat mana paling comey tu U all decide sendiri lah yer..So, bermulalah episod perbincangan tiga ekor penyu tanpa nyawa..
 Penyu paling besar bermata kuyu berasal dari Redang..Bernama Cik Endang..Penyu sederhana bermuka bengis berasal dari Sabah dan bernama Cik Bah dan Penyu yang paling kecil berwarna hijau muda berasal dari Kuala Terengganu bernama Cik Nanu

 Mereka akhirnya bertemu di Alor Setar Kedah.. Jauh betul merantau yer depa nih..

Cik Endang : Kat rumah ni pasir pun tak ada..susah benar kalau aku nak bertelur..Berjalan pun ataih simen..Licin plak tu...

Cik Bah : Suasana kat dalam rumah ni tak best langsung..Aku rasa terkongkong..laut pun tak ada..yang ada pun kolah tempat mandi..Kadang-kadang mandi shower..

Cik Nanu : Aku ni dah la kecik lagi.. celik-celik mata dah dok kat sini..Minda jadi tertutup..Kira aku ni tak open minded..Cetek ilmu..Teringgin nak tengok laut yang terbentang luas...Hidupku terseksa..

Masing-masing buat muka CHOM..Kesian...Tak apalah..Dah nasib hampa kan..Terima aje lah wahai penyu-penyu belaanku.. Hehehe..
Oit hampa semua.. Tengok aku jugak yang bebas berenang..Syok oooo...
(Picture ni disnap ketika melawat akuaria di UMS Kota Kinabalu Sabah)

Sekian cerita penyu.. ^_@

4 comments:

Unknown said...

eh eh..
sy pn ada jugak kura2 kcik tu..
dpt dr member g ganu last month :)

Unknown said...

Kat sana memang banyak patung penyu ni..murah-murah pulak tu... :-)

Nory Zoulkefle said...

nory ada macam yang besar tu tapi kaler pink..heheheh...
dah penyekk dah n penuh dgn airliur basi je...hahahaha

Unknown said...

Tak pe Nory.. nanti boleh beli yang lain.. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer