My LuvLy Followers

Status Terkini :

Banyak entri-entri bermanfaat telah Erin tulis dan simpan di draf blog ni.. Cuma Erin akan terbitkan satu persatu dari masa ke semasa.. Tak boleh terbitkan sekali gus.. Sebab risau you all tak sempat baca jika Erin terbitkan terlalu banyak entri dalam satu masa.. Apa pun thanks sangat kepada you all yang sudi baca dan komen di blog puteriairyn ni.. Tanpa you all, blog ini akan suram dan sepi ibarat Erin berbicara sendirian.. Betul tak you all yang dikasihi sekelian?? ^_^

Monday 9 September 2013

Jom Sikat Rambut

Assalammualaikum..

Hai semua..Sebagaimana yang kita tahu, rambut itu adalah mahkota setiap insan.. Pakai tudung comel-comel..Tapi bila kat rumah mesti nak tunjuk kat suami kan..Kalau tak sikat rambut.. Apa akan jadi??

Haa macam gini lah rupa kita kalau tidak sikat rambut.. Serugum macam hantu Kak Limah ni.. Berapa punya kurun pun tak taulah Kak Limah ni tak sikat rambut.. Kak Limah tak da duit nak beli sikat.. Kesian kan..So, kita yang ada sikat ni, jangan le malas nak sikat rambut.. Lainlah you all ni style macam kat gambar di bawah ni..

Tak punya rambut.. Kalau sikat pun tak guna juga kan..Aish..licin gituu yer kepala FBI ni..Erin nak tanya ni..You all kalau sikat rambut pakai bedal je ke guna sikat yang mana ada..Tahu tak sebenarnya kita kena pilih sikat ikut jenis rambut kita.. You all tak pelik ke tengok pelbagai jenis sikat ada jual di kedai..Sebenarnya setiap jenis sikat itu ada fungsinya tersendiri..





Sikat jenis gigi rapat-rapat ni sesuai untuk rambut yang lurus dan tebal

Sikat jenis gigi jarang-jarang ni sesuai untuk rambut kerinting 
kerana rambut jenis ini sukar untuk diuruskan dan mudah putus jika guna sikat yang gigi rapat


Sikat jenis bulat dan gigi jarang ni sesuai untuk rambut yang lurus dan nipis. 
Tujuannya agar rambut nampak lebih mengembang dan sesuai untuk melakukan dry blower.


Cuba lihat gambar ni kat bawah ni.. Rajin tau perempuan tu sikat rambut..Disebabkan dia rajin sikat rambut, dia mampu simpan rambutnya sebegitu..Persoalan, mampukah kita seperti dia?? Hehehe..

Haha.. kira dasyat jugak ni..

Sekian..Thanks sudi baca dan tinggalkan komen..

p/s : gambar semuanya google search



3 comments:

Tetamu Istimewa said...

Macam-macam ya sikatnya.

Fais-SKA said...

ha3..mcm2 ada =) mak aih gmbar yg last tu..sy suka kalau bakal isteri sy nnti jga rmbut dia..nk sntiasa nmpak kemas dan cun melecun la hu3

Mizz Aiza said...

panjangnya rambut dia.. aiza baru sampai pinggang je.. aiza guna jenis sikat yang no.2 tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Hello Kitty Winking Pointer